2017. jan 08.

Vintage tábla egy régi szekrényajtóból

írta: SANTA BROS
Vintage tábla egy régi szekrényajtóból

15878784_10208574274414857_1162195646_n.jpg

Az egész úgy indult, hogy rendet tettem az erkélyen, kidobáltam ezt-azt sepregetés stb. Na pont ekkor találtam meg ezt a kis szekrényecskét, aminek sokkal jobb állapotú párját már felújítottam anyukámnak. Nézzétek csak Katt ide! Sajnos ez sokkal rosszabb állapotban volt, így már majd nem kidobtam, amikor megérkezett az isteni szikra legyen az ajtóból tábla! Gyors lekaptam és már meg is volt miket fogok használni a felújításhoz! 

Először lecsavaroztam az ajtót majd jó alaposan áttörölgettem. Ezután leszedtem az üveg szegőt és kiszedtem az üveget. Majd az egészet átmázoltam Pentart arany akril festékkel száradás után felkentem a Pentart repesztő lakkot és ismét száradás után fehér akril festékkel nyomultam végig rajta. Pentart dekopázs ragasztóval egy virággal díszítettem a bal sarkát. Mivel még hiányzott a patina a vintageből, így végre valahára kitudtam próbálni a Pentart Patina effekt port és a hozzátartozó reagenseket. Ehhez hobbiragasztóval bekentem azokat a területeket, ahova a patinát szerettem volna és már mehetett is bele az effekt por. Miután érintés száraz lett ez kb. 20 perc, mehetnek rá a reagensek. Három színből álló csapat ez: világoskék, kékeszöld, zöld. Ecsettel elkenjük a porban 1-2 óra és már élvezhetjük a patina hatást. Fontos ne használjunk hajszárítót és végezzük a műveletet gumikesztyűben. Eztán jött csak a java, ha az egyszerűbb utat választom kivágok egy vékony falemezt, lefestem táblafestékkel, visszateszem és kész is. Miért választanám az egyszerűbb utat, ha választhatom a zseniálisat is, így az üveget megtisztítottam majd lefestettem két rétegben a rétegek között egy óra száradási időt hagytam. 24 óra után a teljes száradást megvárva 160 -C-on 10 percig beleégettem a festéket, így vízállóvá vált. Most már csak össze kellett tenni és már kész is a Vintage táblánk.15935700_10208574277094924_1608231541_n.jpg

Ismét jó döntés volt megtartani ezt a darabot, érdemes más szemmel nézni a tárgyak így rengeteg felhasználási módjuk lehet. Reméljük tetszett nektek ez az ötlet is mi imádtuk  ki sütni nektek.

tetszett a bejegyzés kövess minket a facebookon és az instagrammon!

insta.jpg

santa_brosfac_2.jpg

 

Szólj hozzá

DIY Lakberendezés Vintage Inspiráció Otthon Home Pentart Textúra Decor Paint Soft Schabbychic Bútorfelújítás Santabros a facebook-on Santabross blog bloggerwork