2017. már 04.

Ismerjétek meg a gyógyító hegyecskéket!

írta: SANTA BROS
Ismerjétek meg a gyógyító hegyecskéket!

Interjú Koch- Babics Évivel a Baby Mountain megálmodójával!

17105262_10209026059709207_1193709399_n.jpg

"Imádom a hegyecske készítés minden mozzanatát!"

Ismét egy interjút hoztunk el nektek, nem régiben ismerkedtünk meg Koch-Babics Évivel a BabyMountain megálmodójával. Nagyon szimpatikus és rengeteg ötlettel, energiával készíti kislánya nevelése mellett a sóhegyecskéket. Bella is kapott ajándékba, rengeteg jótékony hatása van, mind a babákra, mind a felnőttekre. Ami külön tetszett nekünk, hogy kézzel készített csodahegyekhez csak természetes anyagokat használ.Ismerjetek meg egy kreatív anyukát, aki egy kis ötlettel és tehetséggel óriási hegyeket épít.

portre.jpg

Hogyan jött az ötlet?

Az első sóhegyecske elkészítésére Rózi babám inspirált. Pontosabban egy kósza vírus okozta, makacs nátha, ami orrdugulással, szürcsögéssel és köhögéssel gyötörte Őt. Nem sokkal előtte kaptunk egy sópárnát ajándékba, gondoltam itt az alkalom, bevetem! Felmelegítettem, betettem Rózi mellé a kiságyba és reméltem, hogy segíteni fog. Aznap éjjel nem került elő az orrsziporszi, pedig előző éjjel 3-4 alkalommal is szívni kellett Rózi orrát. Zavartalanul aludtunk mindketten és mikor megébredt, fuldoklás nélkül szopizott. Hihetetlen, gondoltam! Tudtam, hogy a só, főleg a Himalája só mennyire jótékony hatással van nagyon sok panaszra, de igazán akkor és ott,azon az éjjelen tapasztaltam meg. Ráadásul indult az ősz, a nátha és az influenza szezon, így arra gondoltam, ezt a tapasztalatot, ezt a természetes és egyszerű gyógymódot minden Anyukának ismernie kell!

Másfelől a babázás mellett már régóta keresgéltem valami hasznos hobby, tevékenység után,így hát nem volt többé kérdés számomra, hogy megtanulok varrni és belevágok a sópárna készítésbe.

Az egészséges életmód és a természetes gyógymódok pedig eddig sem álltak távol tőlem, (sőt, évekig vezettem blogot egészségtudatos táplálkozás témában), ahogy az alkotás és a kreatív energiák formába öntése sem. Úgy éreztem, hogy a kettő ötvözése igazán a sóhegyecskék életre keltésével valósulna meg.

Miért pont a hegyecskék?

Úgy gondoltam, mivel a hegyecskék „kincse”, a rózsaszín kristálysó ,a Himalájából származik, ezért számomra a legkézenfekvőbb és legfrappánsabb forma a hegy volt. Így minden Baba szobájába eljuthat egy mini Himalája.

Szerettem volna valami olyan letisztult, stílusos és ötletes formát és nevet adni a sópárnáimnak, amivel a márka kitűnik az itthon kapható sópárnák közül, és amit az anyukák a babaszoba trendekbe bele tudnak illeszteni.

Az Anyukáktól kapott levelekben pedig sorra azt olvasom, hogy ez a kis forma annyira elvarázsolja a Piciket, hogy nem csak betegség idején, vagy alvás közben bújnak hozzájuk, hanem játszanak velük, szeretgetik, babusgatják őket .

jovo3.jpg

Hol szerzed be az alapanyagokat?

Mire figyelsz kiválasztásuknál?

A sóhegyecskék a Himalája kristálysón kívül háromféle anyagból készülnek. Mindhárom kiválasztásánál a természetességre és a minőségre törekszem, mivel a belőlük készült termékek fő használói elsősorban a babák és a kisgyerekek. A hegyecskéknek puháknak, természetes anyagúaknak és strapabíróknak kell lenniük, hiszen szinte egész nap kísérik kis tulajdonosaikat az alvástól a játékig. Éppen ezért 100% pamut vászonból, tartós és ellenálló, 100% pamut anginból, és pihe-puha 100% gyapjú nemezből készülnek. Szerencsére sikerült most már felfedeznem 2-3 olyan textil webshopot, nagykereskedést, ahonnan csodaszép, babás színárnyalatú, nagyon finom anyagokat tudok beszerezni.

A másik igazi kincse és sajátossága a sóhegyecskéknek, hogy valódi gyapjúból készült havas hegycsúcsaik az otthonunkhoz közeli Kőszegről származnak, ahol Magyarország egyetlen nemezgyára üzemel. Itt jegyezném meg, hogy igazi Kőszeg és most már nemezgyár rajongó is vagyok. Néha alig várom, hogy kifogyjanak a készleteim és újra ellátogassak erre az elvarázsolt, ódon helyre, ahol egy kék köpenyes, kedves Bácsi készségesen méri a portékát egy régi tálcás mérlegen.

Gondolom ,szeretsz varrni és a példa azt mutatja, tudsz is. Vannak új formák, ötletek a tarsolyodban?

Mivel nem vagyok varrónő és mindent családi és baráti segítséggel, valamint saját tapasztalataim alapján tanultam, ezért a varrás amellett, hogy kikapcsol és feltölt,számomra kihívás is. A Nagymamám hivatásos varrónő volt, aki szebbnél szebb ruhákkal kápráztatta el Völcsej és a környékasszonyait, urait és gyermekeiket. Gyerekkoromból rengeteg emlékem van arról, ahogy a varrós szobájában dolgozik. És bár akkor engem még ez a világ és a varrás szépsége nem ragadott magával, most nagy örömmel tölt el, hogy az idén 90 éves Nagypapám varrni láthat. Sőt! Tanácsokkal lát el és ha valami műszaki probléma adódik, Ő „szervízeli” a varrógépemet ugyanúgy, mint ahogy azt Nagymamám gépeivel is tette.

Imádom a hegyecske készítés minden mozzanatát! :) És nem is gondolnátok, hogy még mennyi-mennyi minden kihozható a hegy formából! Úgyhogy ezt a kimeríthetetlen, cuki formát megtartva rengeteg sok ötletem vár még megvalósításra. Természetesen sóval töltve, elsősorban babás témában.

Nagyon profi a design ,a logó stb, egy csapat dolgozik mögötted vagy ehhez is értesz?

Nagyon szerencsésnek mondhatom magam, hiszen mindig is olyan emberek vettek körül, vagy olyan emberekkel találtunk egymásra, akikkel gondolkodásban, az alkotás és a stílus terén egy húron pendültünk. Horváth Evelinnel (A Honeybear alkotójával kapcsolat: https://www.facebook.com/honeybear.handmade ) Kőszegen ismerkedtem meg és egyből elámultam, mennyire tehetséges, kreatív és kedves személyiség.

Létezik köztünk valami szavak nélkül is működő, stílusbeli egyezés, így mikor először elkezdtem gondolkodni a BabyMountain arculatán, tudtam, hogy Evelinre bízom az ötleteimet. Nem is lepődtem meg, mikor az akkor még kusza félszavaimból egyből monitorra vetette azt a pontos elképzelést, ami addig még csak a fejemben létezett.

Mivel a közeljövőben a BabyMountain új fejezetet nyit és picit komolyabbra vizekre evezünk, ezért további tagokkal is bővült a csapat, méghozzá a szintén páratlanul tehetséges Kovács Krisztián Dáviddal (kapcsolat: https://www.facebook.com/kokoagb?fref=ts ), aki a honlapkészítés mestere és aki szintén úgy lett sikeres a szakmájában, hogy engedett a kreativitásának és merte követni az álmait.

Valamint szintén kőszegi ismeretség Szabados Hajni ( Szabados Hajni Photography, kapcsolat: https://www.facebook.com/szabadoshajniphotography), aki amellett, hogy három gyerkőc Anyukája, nagyon tehetséges fotós, egy igazi CreativeMommy.

Hálás vagyok, hogy ilyen nagyszerű embereket ismerhetek és hogy megtaláltuk egymást nem csak a BabyMountain projektben. :)

Miként szeretnéd folytatni a jövőben?

Az előző kérdésből biztos körvonalazódik már, hogy valami újításra, webes dologra készülünk.

Akkor itt és most szeretném is elárulni, hogy egy webshopon dolgozunk éppen, aminek már elkészült az első, beharangozó „ Coming soon” felülete is, aminek grafikája szintén Evelin keze munkáját dicséri. Ha ide kattintotok, akkor meg is tudjátok nézni: www.babymountain.hu, Nagy munka ez, és nehezítő tényező az is, hogy mindannyian távol vagyunk egymástól és a különböző netes felületeken kapcsolatot tartva ötletelünk és egyeztetünk. Viszont terveink szerint március végére már az Anyukák (és Apukák, mert van erre is példa!) a webshopon keresztül tudnak sóhegyecskét rendelni.

Anyukaként, háziasszonyként, hogyan jut időd ennyi mindenre?

Nagyon érdekes kérdés ez. Szerintem anyaként a babánk mellé olyan plusz energiákat kapunk az életünkbe, amikkel a babázás mellett -mikor idővel már elsajátítjuk a kellő gyakorlatot vagy rutint – más elfoglaltságra, hobbyra, kreatív dolgokra is koncentrálni tudunk. Ezt nagyon sok egy, két vagy akár három gyermekes Mami társamnál látom, akik az anyaság mellett háztartást és vállalkozást is vezetnek. Néha persze úgy érzem, pengeélen táncolok, feszegetem a határaimat. Főleg fáradtság és koncentráció terén! Amire viszont kínosan ügyelek, hogy napközben Rózitól ne vegyek el időt. Leginkább akkor dolgozom, mikor Ő délután alszik, vagy mikor este már lefektettem. A vele való mókázás és játék szent és sérthetetlen! Szerencsés vagyok, mert Rózi nagyon türelmes baba és bár egy igazi energiabomba, de megvan a kis napi rutinja. Így az esetek túlnyomó részében mindig számíthatok a fix „varrós időkre”. Szerencsére a Férjem és az Anyukám is sokat segítenek Rózi körül, így azért marad lopott időm a háztartásra és egy icipici még magamra is.

Mi hajt, mi motivál?

Azt hiszem, elmondhatom magamról, hogy örök útkereső vagyok és amire eddig a keresés közben rájöttem, hogy igazán a kreatív munka az, amiben kiteljesedhetek. Voltak az életemben olyan évek sajnos, amikor nem azt tanultam vagy nem azzal foglalkoztam, ami igazán passzol hozzám, ami nekem való és amiben megtalálom a szabadságomat és felszínre hozhatom a kreatív képességeimet. Utólag azt mondhatom, hogy kellettek ezek az idők is, mert sok olyan dolgot megtapasztaltam és tanultam, amik most mind a segítségemre vannak. Rengeteget inspirálódom az anyaságból, a babázásból, Róziból. A sóhegyecskék tulajdonságait is jórészt saját tapasztalatok alapján alakítottam ki. Ezek a tapasztalatok pedig nem lennének , ha nem lennék anyuka. Ötletekből pedig nálam soha nincs hiány (néha úgy érzem, hogy túl sok is van belőlük), amiket szeretnék majd lépésről -lépésre megvalósítani. Szeretném a BabyMountaint profin csinálni és a célom, hogy később több gyermek mellett is itthon dolgozhassak, hogy nekik a legtöbb juthasson belőlem.

Kérlek mesélj a párnákról azoknak akik nem ismernék?

A már fent említett anginból készült zsákba töltött, finomra őrölt rózsaszín himalája kristálysó hidegen és melegen is alkalmazható különböző problémákra. A felmelegített sóhegyecskét az alábbi problémák felmerülése esetén alkalmazhatjuk: meghűlés, felső légúti megbetegedések, középfülgyulladás, vesetáji fájdalmak, ízületi fájdalmak, menstruádiós görcsök, mellgyulladás (szoptató anyukák esetében). De kíváló alvás könnyítésére, allergiás és asztmatikus panaszokra és immunrendszer erősítésére is. Alhatunk rajta éjjel párna helyett, vagy alváskor elhelyezhetjük a fejünk mellé is. Babák esetében pedigcsak tegyük a kiságyba a felmelegített sópárnát. A só remek hőtartó, így mintegy meleg terápiás eszközként használható. Ezen felül pedig a párolgás során a Himalája sóban rejlő rengeteg ásványi anyag (szám szerint eddig 74 félét jegyeznek) járul még hozzá alternatív gyógyhatásához. A mélyhűtőben lehűtött sóhegyecske sérülések esetén (ficam, zúzódás, rándulás) lehet a segítségünkre száraz , hideg borogatáskén. De köszvény és arthritis esetén is alkalmazhatjuk. A sóhegyeket 0-100 éves kor között bárki használhatja! Ha beteg gyermeknél alkalmazzuk, annak mi is hasznát fogjuk venni, (lásd nálunk) akár egy átaludt éjszaka formájában! ;) Minden BabyMountain sóhegyecske 0,5 kg rózsaszín, finomra őrölt Himalája kristálysót tartalmaz, ami egy praktikus „baba méret”, hiszen könnyen mozgatható, cipelhető a gyerekek számára. Huzata levehető, mosható, cserélhető, ami szintén praktikus, hiszen egy beteges időszak után, vagy foltosodás, koszolódás következtében tisztítani, fertőtleníteni tudjuk. A sóhegyecske örök életű, nem jár le a szavatossága és csak két esetben „romolhat el”. Az egyik ilyen, ha mikróhullámú sütőben melegítjük hosszan, mert akkor a só eléghet. Éppen azért használatakor 50- 60 fokos sütőben történő melegítést szoktam javasolni. A másik eset, ha kimossuk az egész párnát és a só feloldódik a vízben. Ezért is csak a huzata mosható, amit ha szintén szeretnénk eredeti formájában, puhaságában megőrizni, akkor tisztítására válasszunk alacsony hőfokú, kézi mosás programot.

jovo1.jpg

Mik a hosszú távú terveid?

Ugyan a BabyMountain még elég „fiatal” (néhány hónapos) vállalkozás, de máris rengeteg lehetőséget, ismeretséget hozott az életünkbe. Rengeteg tehetséges, kreatív és aranyos Mamit, Alkotót ismerhettem meg általa és ennek nagyon örülök. Nem szeretnék még semmi konkrétat elárulni, de néhányukkal már elindultunk a közös projektek tervezgetésének útján. Olykor-olykor azért vissza kell rántanom magam a földre, hogy a lépésről-lépésre elv szerint tudjak haladni (ezt tanulom és gyakorlom jelenleg! :D ), ezért igyekszem mindig a következő ötletre, mozzanatra koncentrálni. Most a webshop elindulása és az éppen aktuális rengeteg megrendelés az, ami minden energiámat leköti, de új kollekciókon és termékeken is töröm a fejem. Amit pedig már az előző kérdéseknél is említettem, szeretnénk Rózinak testvéreket. Igen, legalább még két babát, akiknek olyan gyermekkort szeretnék adni, amiben maximálisan jelen vagyok időben, térben, energiában. És úgy gondolom, ezt egy itthonról is működtethető, kreatív vállalkozásban tudom, tudjuk majd Lackóval ,a férjemmel együtt megvalósítani.dscf0716k2.jpg

Ismét bebizonyosdott számunkra, hogy a kreativitás és a kitartó munka milyen zseniális ötleteket szül. Gartulálunk Évinek és a kis csapatának, így tovább! 

A BabyMountaint itt találjátok a facebookon KATT

                           itt pedig az instagrammon KATT

 

Ha tetszett a bejegyzés kövess minket a facebookon és az instagrammon!

insta.jpg

santa_brosfac_2.jpg

Szólj hozzá

facebook DIY bloggerwork BabaDIY babymountain