2019. júl 31.

Aki csodavilágot varázsol gyermekeinknek!

írta: SANTA BROS
Aki csodavilágot varázsol gyermekeinknek!

Ismerjétek meg Láng Annát!

my-favorite-prayers-01-white-star-kids.jpg

kép: Láng Anna

"minden élmény inspirál"

A következőkben szeretnék nektek bemutatni egy fantasztikus személyt, aki fantáziájával, tehetségével teremt varázslatot gyermekeink kedvenc könyveinek oldalaira! Ő nem más, mint  Láng Anna. Minden úgy kezdődött, hogy olvastam egy könyvajánlót... Mivel éppen Apák napja közeledett, gondoltam most én is meglepem Bellát ezzel a könyvvel, a címe: Apa szeret! Farkas Nóra írta és Anna illusztrálta, az egész könyv fantasztikus!  Apák napján készített a feleségem egy képet, amin éppen olvasom Bellának a történetet és ezt meg is osztottam az instagram profilomon. Az írót és az illusztrátort is elvarázsolta. Meglepetésemre Nóra és Anna is hozzászólt a képhez, így felvettem a kapcsolatot vele, és megkértem beszélgessünk egy picit. Szóval, ha kíváncsi vagy hogyan születnek ezek az illusztrációk, mindenképp olvasd tovább az interjút!

 

Kérlek mesélj picit magadról!

Édesanyám és a nővérem is rajztanár, és az én esetemben is elég korán kiderült, hogy hasonló irányba fogok indulni. 2011-ben tervezőgrafika szakon diplomáztam a Képzőn és ilyen munkakörben helyezkedtem el.  2015-ben Milánóba, majd 2018-ban Szardíniára költöztem.

Képek:Láng Anna

 

Mikor döntötted el, hogy illusztrátor leszel?

Elég sok pici lépés vezetett ide, de az első talán az volt, amikor az Erasmus ösztöndíjjal Olaszországban töltött fél év alatt, 2010-ben először tartottam Rebecca Dautremer egyik könyvét a kezemben. 2015-ben a Liget Műhely (akiknek korábban már készítettem illusztrációt a Szitakötő Magazinba) felkért, hogy illusztráljam Horgas Béla A szarka és a szarkaláb című verseskötetét, nekik köszönhetem, hogy ténylegesen elindulhattam ezen az úton. 

 

Ki az aki nagy hatást gyakorolt rád?

Rebecca Dautremer munkáit máig csodálattal követem és az olaszországi “incidens” óta a könyveiből is elég nagy gyűjteményem van. De mióta folyamatosan böngészem a kortárs illusztrációkat, naponta figyelem a Behance-on és az Instagramon az aktuális trendeket, mert mindig úgy érzem, nagyon sokat kell még tanulnom. A Bologna Children’s Book Fair is mindig nagyon inspirál és feltölt, rengeteg illusztrátort és írót ismerek meg minden alkalommal.

 

Hogyan kezdesz egy történet illusztrációjához?

Először mindig kutatok egy kicsit az adott témában, majd jó néhányszor átolvasom a szöveget. Ezután kidolgozom a főszereplő karaktereket, és -  a szöveg terjedelmének és elhelyezkedésének figyelembevételével - vázlatokat készítek az oldalpárokhoz.

 

Mi inspirál igazán? 

Rengeteg dolog van ezen a listán, lehet jobb, ha úgy fogalmazok, hogy minden élmény inspirál. 

 

Melyik volt az eddigi legkedvesebb munkád, karaktered? 

Mindig a legutolsó karakter áll a legközelebb a szívemhez, jelenleg Pötyi az Apa szeret! című könyvből, de Olinát is imádtam Mechler Anna könyvében. Minden projekthez és könyvhöz más kedves emlékek kötnek, nagyon nehéz lenne választani! 

Képek:Láng Anna

 

Mit érzel mikor dolgozhatsz? Egyáltalán munkának éled meg?

Igen, munkának élem meg, de a világ egyik legjobb munkájának, nagyon szerencsésnek tartom magam. Tényleg azt csinálhatom, amit a legjobban szeretek. De persze vannak határidők, adminisztrációk, rengeteg e-mail írás, és minden más is, ami ezzel jár. Viszont a szabadidőmben is rajzolok, mert a megrendelésre készített munkák alatt nagyon sok saját ötletet halmozok fel.

 

Mit gondolsz mitől jó egy történet, egy mese? 

Szeretem, ha egy történet nem csak mesél, hanem tanít is valami újat, tágítja a látókört, kérdéseket vet fel a picikben, megmozgatja a fantáziájukat.

 

Képek:Láng Anna

Kérlek ajánlj nekünk egy két mesét, a kedvenceid közül!

- Az egyik legszebb történettel pont egy munkám kapcsán találkoztam. Egy sorozat egyik darabja volt a Sophie de Mullenheim által írt könyvecske, A festő és az elveszett színek. Sajnos nem tudom, magyarul elérhető-e, franciául jelent meg a Fleurus Editions kiadásában.

- Egy másik csodás könyv: Rebecca Dautremer - Az alvó erdő

Nagyon szépen játszik az illusztrációval és a szöveggel, szerintem zseniális. (Ezt sem tudom, elérhető-e magyarul).

- Torben Kuhlmann: Armstrong c. könyve is nagyon szép, egy kisegéren keresztül meséli el Neil Armstrong történetét, és gyönyörűek az illusztrációk. (Erről biztosan tudom, hogy magyarul is megjelent!)

 

Mit tartasz fontosnak amikor megjelenítesz egy élethelyzetet, személyt?

Igyekszem az érzelmi oldaláról megközelíteni az ábrázolandó szituációt, nem a helyzetleírásra fókuszálok, hanem arra, hogy a kompozíció és a fények segítségével plusz töltetként vigyem a rajzba a szereplők által megélt érzéseket.

Képek:Láng Anna

 

Szerinted mire figyeljen egy szülő, amikor mesekönyvet választ?

Sokaknak egyértelmű tanács, de fontos, hogy figyelembe vegyék a könyv által megcélzott korosztályt és a gyerekek korát. A nem korosztálynak való könyv hamar elveheti a gyerekek lelkesedését az olvasástól, pont a legfontosabb időszakban!

 

Képek:Láng Anna

Mi álmaid munkája? Ki az az író akinek a könyvét bármikor elvállalnád?

Igazából nincs ilyen, minden új projektet, könyvet kihívásként élek meg. Nagyon változatos feladatokat kapok, sosem unatkozom!

 

Remélem benneteket is elvarázsolt Anna világa csak úgy, mint minket.

 

Annát itt tudjátok követni:

Instagram: https://www.instagram.com/anka.lang/

https://www.behance.net/langanka

 

 

Ha tetszett a bejegyzés kövess minket a facebookon és az instagrammon! Rengeteg ötlettel és tartalommal várunk. A megosztásokat és a like-okat köszönjük!

Szólj hozzá

ajánló interjú mesekönyv illusztrátor Otthon Praktikák BabaDIY lánganna